Bannery reklamowe są najbardziej popularną formą reklamy w Internecie. Promują niemal wszystko i jest nimi usiana cała sieć. Na niektóre nie zwracamy uwagi, inne przyciągają naszą uwagę jak magnes. Przedstawiamy kilka wskazówek, które pomogą Waszej kampanii reklamowej zadziałać na nowych klientów.
W 1994 roku, kiedy pojawiły się pierwsze banery internetowe, ich skuteczność wynosiła 78%. Obecnie, na 1000 odsłon reklamy klikają przeciętnie dwie osoby, a w przypadku mediów społecznościowych na 10.000 tys. odsłon reklamy, kliknie w nią tylko jedna osoba. Zjawisko to nazywane jest ślepotą banerową i trzeba robić wszystko, aby je zminimalizować.
Pamiętajmy, że efektywny baner internetowy to ten pod dobrym adresem! Sekret skuteczności to nieustanne testowanie i poprawianie dobrych kreacji. Należy też umiejętnie wybrać miejsca w sieci, w których znajduje się Wasz wymarzony target. Wprawdzie wyszukiwarki są częścią internetowego planu marketingowego, ale nie można polegać tylko na nich.
Aby baner internetowy był skuteczny, nie powinno projektować się go w stylu klasycznej reklamy. Idealny baner musi wyglądać jak część zawartości w profesjonalnie zaprojektowanej stronie internetowej, musi posiadać jasne tło, czytelny nagłówek oraz guzik “dowiedz się więcej”, który przypomina standardowy niebieski link strony internetowej. Kolejną ważną rzeczą jest umiejętne połączenie odpowiedniego bodźca z odpowiednią emocją.
Klikalność w banner zwiększają tzw. „bodźce promocyjne” np. rabaty, darmowe próbki lub gratisowa wysyłka. Ich działanie można wzmocnić, odwołując się do pozytywnych emocji. Jeżeli oferujemy klientowi coś wartościowego, zadbajmy o jego dobry nastrój. Jednak najważniejszą rzeczą w trakcie tworzenia bannera, jest sama treść! To właśnie ona zwiększa uwagę odbiorcy i pozwala uzyskać lepsze rezultaty. W reklamie offline kluczem do sukcesu jest wybicie się ponad poziom i uzyskanie upragnionego “kliku”. Przykładowo można zachęcić odbiorcę do udziału w prostej grze “od ręki”. A więc najpierw zwracamy uwagę, a potem sprzedajemy właściwą informację. Istnieje mnóstwo wariantów kolorów, układów i tekstów, które mają wpływ na wskaźnik klikalności. Prawdziwą sztuką jest przekazanie wiadomości, której nie można się oprzeć i jasne wezwanie do aktywności, wykraczające poza standardowe “kliknij tutaj”.