Reklama zewnętrzna (nazywana także out-of-home) jest niezwykle popularną formą marketingu, którą można spotkać praktycznie na każdym kroku. Rozwój technologii sprawił, że zaczęła być kojarzona z wielkoformatowymi nośnikami umieszczanymi w centrach miast. Dotarcie do klienta za pomocą wizualnego środka przekazu okazało się wyjątkowo skuteczne, chociaż wiele osób uważa, że takie reklamy szpecą wygląd miast.
Reklama zewnętrzna kierowana jest głównie do przechodniów, a jej nadrzędnym celem jest zwrócenie ich uwagi na dany produkt. Outdoor obejmuje szeroki zakres dostępnych form, są to m.in. plakaty, afisze, billboardy, słupy, citylighty (podświetlane tablice na przystankach), diapazony (plansze reklamowe wsparte na metalowo-betonowej konstrukcji, mobile (dwustronne tablice reklamowe na przyczepach samochodów), wielkoformatowe nośniki reklam (konstrukcje na elewacjach nieruchomości), backlight scrolle (przewijane tablice reklamowe), infoscreeny (elektroniczne ekrany emitujące spoty reklamowe). Skuteczność outdooru gwarantuje wizualizacja z wyraźnymi elementami plastycznymi i małą ilością słów. Jedno słowo (np. nazwa firmy) zamieszczone na tle interesująco zestawionych obrazów często wystarczy, aby marka stała się rozpoznawalna.
Należy jednak pamiętać, że hasła reklamowe powinny być dokładnie przemyślane, bo istota outdooru to działanie w pośpiechu. Osoba idąca ulicą często zwraca uwagę tylko na wybrany fragment reklamy. Kolejną bardzo ważną sprawą jest dopasowanie odpowiedniej kolorystyki. Właściwe zestawienie barw sprawia, że reklama wyróżnia się na tle pozostałych i zwraca uwagę potencjalnych klientów. Istotna jest również czcionka, która powinna być przejrzysta i czytelna. Coraz powszechniejsze zastosowanie mają specyficzne nośniki informacji, oddziałujące jak bodźce na zmysły człowieka (np. wzrokowe i zapachowe tzw. aromamarketing). Odbiorca reklamy nieświadomie przez cały czas się z nią styka.
Wszechobecne przekazy reklamowe działają skutecznie na podświadomość klientów i zwiększają rozpoznawalność konkretnej marki. Reklama zewnętrzna, najbardziej efektywna forma przekazu w marketingu, jest najlepszym narzędziem promocji w większości firm. Emitowane komunikaty obejmują szeroki zakres odbiorców, a oddziaływanie na potencjalnych klientów jest długotrwałe. Wykorzystanie outdooru jako głównej formy promocji własnego przedsiębiorstwa powinna charakteryzować prostota przekazu, która przykuwa uwagę nawet mało spostrzegawczych odbiorców.