Reklama wizualna stanowi fundament współczesnego marketingu. To od jej skuteczności w dużej mierze zależy rozpoznawalność danej marki wśród potencjalnych klientów. Stąd też dużą popularnością cieszą się wielkoformatowe banery reklamowe. Mają one za zadanie szybko trafić do odbiorców za pomocą ciekawego przekazu, dlatego nie można bagatelizować poszczególnych faz ich projektu. W przeciwnym wypadku zmarnujemy swój czas i pieniądze. Co powinniśmy wiedzieć na temat baneru reklamowego, aby skutecznie wpływał na odbiorców?
Każde zadanie zaczyna się od fazy projektowej. W zależności od własnych umiejętności i pomysłów możemy przedstawić drukarni wielkoformatowej własny projekt banneru lub zamówić projekt graficzny u specjalistów. O ile zawodowi graficy dobrze znają zasady tworzenia baneru reklamowego, o tyle jeśli zdecydujemy się na samodzielny projekt możemy złapać się w pułapkę. W ramach oszczędności możemy popełnić karygodne błędy projektowe, których efekty, a właściwie ich brak, będą wyłącznie startą pieniędzy. Najważniejsze w projekcie baneru jest prostota przekazu i pewien minimalizm, dlatego warto stosować zasadę im mniej, tym lepiej. Baner wszak ma być czytelny i estetyczny tak, by w przeciągu kilku sekund mógł przyciągnąć uwagę klienta.
Faza planowania odnosi się do miejsca, w którym chcemy powiesić nasz baner reklamowy. Istotne jest czy chcemy naszą reklamę umieścić na zewnątrz budynku lub ogrodzeniu, gdzie zmienne warunki atmosferyczne mogą go w krótkim czasie zniszczyć, czy też użyjemy naszego bannera wewnątrz budynku podczas imprez kulturowych, targów czy promocji. Wybór ten będzie miał wpływ na technikę wykonania banera oraz jego materiał. Upewnijmy się, że wybrana przez nas drukarnia jest w stanie zapewnić nam odpowiednio wytrzymałe materiały, które nie spowodują szybkiego uszkodzenia powierzchni banera a druk jest trwały i nie wyblaknie.
Faza finalizacji projektu bannera reklamowego to moment, w którym oceniamy jego wygląd tuż przed wydrukowaniem. Jeśli projekt wykonują dla nas profesjonalni graficy sprawdźmy, czy satysfakcjonuje nas efekt końcowy a wszelkie informacje i treści zostały poprawnie zapisane. Jeżeli samodzielnie wykonujemy projekt odejdźmy od swojego komputera na odległość 2 m. Jeśli z tego miejsca jesteśmy w stanie odczytać informacje zawarte na banerze to z pewnością będzie on czytelny dla potencjalnych odbiorców.
Banner reklamowy, który uprzednio przeszedł wszystkie fazy projektowania z pewnością będzie czytelny i estetyczny. Teraz wystarczy zamówić jego wydruk w drukarni wielkoformatowej (można to zrobić bez wychodzenia z domu na www.druk-ara.pl ), zamontować i czekać na efekty.