Banery reklamowe są obecnie jednym z najbardziej popularnych nośników reklamy outdoroowej. Dzięki niemal nieograniczonym możliwościom ich wykorzystania, trwałości oraz odporności na warunki atmosferyczne są chętnie wykorzystywane zarówno przez właścicieli dużych przedsiębiorstwa, jak również średnich i małych firm.
Trzeba przyznać jednak, że analizując oferty firm, specjalizujących się w druku banerów reklamowych, łatwo zagubić się w gąszczu informacji, cen i parametrów.
Czy grubszy baner jest gwarancją większej trwałości?
Czy wyższa cena zawsze oznacza lepszą jakość?
Jeśli Ty również zadajesz sobie powyższe pytania, koniecznie przeczytaj nasze podpowiedzi.
Cena banera a jego trwałość
Często zdarza się, że 2 banery o podobnych na pierwszy rzut oka parametrach znacząco różnią się ceną. Oba są matowe, posiadają taką samą gramaturę i wymiary. Skąd więc tak ogromna różnica w cenie?
Bardzo często różnica w cenie jest skutkiem odmiennych wartości gęstości splotu i grubości nitki.
Wbrew obiegowej opinii grubszy materiał banera wcale nie oznacza, że jego trwałość będzie lepsza. Ważniejszym niż grubość parametrem jest gęstość splotu wewnętrznej przędzy poliestrowej. Gęstość splotu jest parametrem, określającym ilość nitek na cal (czasem na centymetr). Im większa gęstość splotu, tym będzie on odporniejszy na uszkodzenia mechaniczne i warunki atmosferyczne.
Ogromne znaczenie ma również grubość nitki, określana parametrem Dtex. Im grubość nitki jest większa, tym staje się ona mocniejsza, a materiał trudniej rozerwać.
Przeglądając cennik banerów, oprócz standardowych parametrów zwróć uwagę również na te, określające gęstość splotu i grubość nitki.
Cena banera a rodzaj materiału
Najdroższe (ale również najbardziej szlachetne) są materiały powlekane (two side coated).
W procesie produkcji takiego nośnika, wewnętrzna siatka poliestrowa jest zatapiana w płynnym winylu, tworząc z nim jedną, bardzo trwałą strukturę. Takie banery wyróżniają się znakomitą elastycznością, odpornością na promieniowanie UV oraz wahania temperatur. Dodatkowo, nie wykazują efektu rozwarstwienia.
Banery jednostronnie powlekane (one side coated) to banery, które powstają na skutek połączenia płynnie zalanej siatki poliestrowa (z jednej strony) z twardą folią PCV.
Stosunkowo tanim nośnikiem są banery laminowane. Proces tworzenia takiego nośnika polega na połączeniu trzech warstw materiału: wewnętrznej siatki poliestrowej i obustronnie twardej folii PCV. Banery laminowane są zdecydowanie mniej odporne na uszkodzenia i rozerwanie, zwłaszcza podczas zmiennych warunków atmosferycznych. Wyjątkowo niskie temperatury działają na nie wręcz zabójczo. W przypadku nośników laminowanych może powszechne są efekty rozwarstwienia i pękania folii PCV.
Banery semi-powlekane są połączeniem szlachetności, charakterystycznej dla banerów powlekanych oraz sztywności i mniejszej odporności na warunki zewnętrzne materiałów laminowanych.
Cena banera a jakość wydruku
Drukując baner w większej rozdzielczości, cały proces trwa dłużej, pochłaniając jednocześnie więcej tuszów. Wyższe zużycie przełoży się więc na wyższą cenę.
Choć można odnieść wrażenie, że w przypadku banerów oglądanych z dużej odległości jakość wydruku nie jest kluczowa, nic bardziej mylnego. Dobrej jakości tusze renomowanych producentów zapewnią Twojemu nośnikowi atrakcyjny, niezmienny wygląda nawet przez kilka lat. Używanie tanich, chińskich podróbek skutecznie zrujnuje starannie przygotowany projekt i sprawi, że baner będzie wyglądał mało estetycznie i szybko wyblaknie.
Druk w drukarni internetowej
Drukując banery w drukarni online możesz mieć pewność, że ich cena będzie atrakcyjniejsza niż w przypadku drukarni tradycyjnej.
Jak to możliwe? Dzięki wykonywaniu swoich usług online, taka drukarnia nie ponosi kosztów wynajmu biura, stacjonarnej obsługi klienta oraz pracy grafików. Dzięki temu może zaproponować swoim klientom korzystniejsze ceny.
Korzystając z drukarni internetowej oszczędzasz nie tylko pieniądze, ale również bardzo cenny czas. Ogromnym walorem drukarni online jest bowiem możliwość szybkiej wyceny zlecenia przez internet oraz możliwość złożenia zamówienia bez konieczności wychodzenia z domu.